Törnell i morgon ses vi i Sporthallen!

Dagen F är här !

Påsk = påsklov, som är =  träning, träning, träning och träning!

Fast jag har varit sjuk så träning blev sömn, jobb, sömn!


Dagen är tisdag och datum 14/4-09. Träning med p91. Den store Charles var där, dock inte beba men väl känd för alla så var den som alla vet vem han är men ingen vågar prata med. Han som skuter som en kung. Precis! han, den mörka. Dimitri. Coch Lars-ove bestämde att efter en lättare uppvärmning så var det 91 mot 92. För att inte vara för långdragen så måste jag säga att jag var lat, precis då när han den utländska killen gör moven han alltid gör, som jag vet skall komma, som jag jättelätt läser och stoppar. Men just då stoppas jag av min egen lathet och den har legat kvar i min hjärna sedan dess och gått ut över er mina kära vänner och jag är jätte ledsen över detta. Som ursäkt så har jag med ledningen bestämt att då Gymma med dom grymma går av stapeln så skall det hållas en tävling. Priset på den tävlingen blir en middag med mig på en utvald restaurang.

Jag har mycket att skriva om som hänt denna vecka men när jag verkligen funderar så känner jag att det mesta är saker som måste berättas färskt strax efter det hänt. Men denna händelse ni nu kommer att få höra om är ett erkänande och ett sätt för er att kanske också starta en blogg.
Basket finalen mellan Sundsvall och Solna slutade i förlust för mitt kära Dragons och det slog mig hårt i hjärtat att se ett Dragons förlora mot dom svenska vikingarna. I alla fylla fall så  kom det upp ett nummer mitt i sändningen på web tv om att man fick sms'a frågor, vilket vi(Jag, Ammar, Dimitri, Daniel, Yasin och Celina) självklart gjorde. Vi provade även att ringa men utan resultat, Eller?
Matchen är slut och tårarna rinner på allas kinder. Då händer det, det som jag aldrig trodde skulle hända. Han, Min förebild i blogg världen ringer med numret vi ringde. Jakob Törnell!!!!!!!! Vi hade ringt den dunkkåte mannen, Åmåls stolthet, mustachernas mustach. Jakob!!
Han undrade vad vi ville och vi svarade med frågan: Vilken tror du blir årets Mvp och Vad tyckte du om Orongos prestation i Div1? Svaret blev Thomas Jackson i uppsala och att det var tråkigt att Orongo åkte ur, det hade varit kul att se dom i ettan ett tag till. Jag slet åt mig luren och berättade vem jag var och då jag kom till punkten att han var min förebild och idol så hoppades han att han framstog som en bra förebild, vilket han absolut gör!! Han bad mig också skriva om Dragons match mot Solna i morgon hemma i Sporthallen vilket jag absolut skall göra.
Så gott folk, mannen jag tagit efter i mitt bloggande är alltså Jakob Törnell!

Dragons mot Solna i morgon då? 
Ja Dragons har då 5 riktigt starka vapen då som jag ser det och det är importerna och olli (Mike är import han med) och det är dom som jag tror kommer dra det tyngre lasset för vinnst, klar kommer spelare som Aki och Doug göra mycket trotts deras korta byten. 

Solna då? Ja dom har jonte, juha, martin och ibland även lesslie som jag tycker gör något vettigt. Men vi skall dock vara glad att Mats inte är i tiptop form, för skulle han vara det skulle han vara ett betydligt större hot än han är idag, efter sini fotskada.
 
Matchen kommer sluta med vinnst för drakarna då dom (trotts solna's tuffa försvar) kommer att hålle nere turnovers. Spela på sin storlek, vara smartare än Solna och även använda sitt breda lag där alla som är på planen är ett hot. Till skillnad från Solna som tlx har bogner i laget och han gör fan inte ett skit mer än att väga strax över 100kg och IBLAND lyckas sätta en 3a.
 
Kl 19:04 i morgon är det dags att entra arenan som varit stadens stolthet sedan 60talet då det byggdes. Låt varje millimeter i Sporthallen känna att det inte är för inte som Dragons valde just denna arena! Hjälp våra Drakar att besegra Vikingarna från Söder!!

Dragons vs Solna 19:04 Be There!!


Folk kl är 02:40 och jag chekar ut och ner i sängen nu.
Peace !!!


Kommentarer
Postat av: Linus Fahlman

vad är webtv?

2009-04-17 @ 13:29:49
Postat av: Linus Fahlman

Vem är Lars Fahlman?

2009-04-17 @ 14:14:44
Postat av: Charles

jag killar katter

2009-04-18 @ 16:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0