Tack för allt !!

Först försvinner en, och nu en annan! Igår skrev jag om att Jörgen slutat på Helex och vem som skulle bli hans efterträdare ansåg jag vara helt klart. Johan Glas!!!! Det är bara ett problem med det hela!!

Johan Glas, en kär vän och lagkamrat har nu valt att lägga skona på hyllan efter beskedet att han kommit in på tandläkarlinjen i Umeå.

Johan, det är med sorgen i halsgropen och gråten i ögat. Som jag tackar och bockar efter flera år som lagkamrater! Hoppas dina studier och allt det går bra nu ! jag kommer sakna björnen som slet underkorgarna och som man aldrig kunde stoppa i ett layup läge. Hur man än gjorde glas, slog på dina armar, hängde, slet så fick du alltid upp bollen och oftast gick den även i !! Du var och kommer alltid vara " The big man in tha middle" ! Titta själv i texten jag hittade på nätet. Kan vi gå i 5:an kanske och du i 6:an ? =)

Glas tillbaks efter sjukdom

I helgen spelade Sundsvall Dragons -91 röd två matcher i mellanstuds serien.
Man mötte Kramfors Basket och KFUM Härnösand 91-92.
Vi gjorde två mycket bra matcher där alla i laget spelade
ett strålande försvarsspel och lät bollen göra jobbet i anfall.
Laget hade nu Johan Glas tillbaka efter sjukdom och han visade verkligen att han är "the man in the middle".

Sundsvall Dragons röd - Kramfors Basket 69 - 6
Poänggörare: Johan Glas 24, Robin Johansson 11, Vatchek Karepatejan 6, Rafael Kurtson 6, Charles Lindberg 4, Andreas Söderqvist 4, Victor Ruda 4, Gustaf Hedqvist 4, Emil Sahlin 2, Andreas Forslund 2, Fredrik Kristiansson 2.

Sundvall Dragons Röd - KFUM Härnösand 86-12
Poänggörare: Johan Glas 26, Victor Ruda 16, Fredrik Kristiansson 12, Vatchek Karepatejan 10, Robin Johansson 8, Tobias Ratia 4, Charles Lindberg 2, Andreas Söderqvist 2, Emil Sahlin 2, Andreas Forslund 2, Rafael Kurtson 2.





Johan Glas 2001 - 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0